mgr Joanna Majewska

mgr Joanna Majewska

neurologopeda

Wykształcenie

  • Studia magisterskie z zakresu pedagogiki ogólnej na Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku
  • Studia podyplomowe na kierunku logopedia na Uniwersytecie Gdańskim
  • Studia podyplomowe na kierunku neurologopedia na Uniwersytecie Gdańskim

Kursy i szkolenia

  • Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN
  • K-taping dla logopedów
  • PISAK – Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji
  • Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż.
  • Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem – kurs 3-stopniowy
  • Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Rozwój daje radość – praca z małym dzieckiem z autyzmem nad komunikacją, zabawą i samodzielnością
  • Opóźniony Rozwój Mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne
  • Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem z użyciem oryginalnego testu PEP-r
  • MAKATON poziom I, II, III
  • Szkolenie „Muzyka i zabawa w Makatonie”
  • Przegląd badań dotyczących wpływu wibracji na narządy mowy, zastosowanie wibratorów logopedycznych w terapii
  • AAC – szkolenie z zakresu metod alternatywnej komunikacji: Dobór systemu komunikacji i konstruowanie pomocy ułatwiających porozumiewanie się
  • Kinezjologia Edukacyjna – I i II stopień
  • Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy i chronić się przed wypaleniem zawodowym
  • Aktywny wózkowicz – świat bez barier
  • Neuro-sensomotoryczna integracja odruchów twarzy
  • Logorytmika – metoda stymulacji sprawności językowej dzieci młodszych
  • Konferencja „Praca z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi. Metoda Elżbiety Wianeckiej” konferencja
  • Wieloprofilowe usprawnianie dziecka ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju
  • Jak konstruować program pracy i pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – moduł I
  • Szkolenie „Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń”

Doświadczenie

Od prawie 15 lat pracuję z dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Przez te lata miałam do czynienia z wieloma problemami rozwojowymi. Zawsze moim priorytetem w terapii jest, aby dzieci potrafiły się komunikować, co zwiększa ich poczucie własnej wartości, ważności i sprawstwa.